خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/20 - 15:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس مجلس ویتنام در جمع‌بندی سفر خود به ایران:

تقویت همکاری با ایران در دستور کار ویتنام قرار دارد

رئیس مجلس ویتنام با اشاره به برقراری رابطه ۵۰ سال بین ایران و ویتنام، توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار کشور خود دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، وونگ دین هوئه، رئیس مجلس ویتنام در جمع بندی سفر خود به ایران در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: این سفر به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط ویتنام و ایران برنامه‌ریزی شده است.



وی ادامه داد: دلیل انتخاب اصفهان برای این سفر کوتاه این بود که استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و … دارد.



رئیس مجلس ملی ویتنام عنوان کرد: در این سفر توانستیم از مسجد جامع اصفهان که بسیار زیبا است و شهرت جهانی دارد بازدید کنیم، همینطور از مراکز فرش دستباف، مس، قلمکاری و صنایع دستی نیز بازدید کردیم.



وی ادامه داد: زمانی که وارد اصفهان شدیم متوجه شدیم که چرا به اصفهان نصف جهان می‌گویند.



رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: پنجاه سال از روابط دیپلماتیک ویتنام و ایران می‌گذرد و تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، تجاری، اقتصادی و … در دستور کار است تا سطح زندگی اجتماعی مردم دو کشور افزایش یابد.



وی خاطرنشان کرد: از استاندار اصفهان برای سفر به ویتنام دعوت کردیم تا زمینه‌های همکاری بیشتری میان ویتنام و اصفهان فراهم شود.



رئیس مجلس ملی ویتنام افزود: پس از گفتگو با رئیس مجلس ایران توانستیم نخستین تفاهم‌نامه همکاری در تاریخ پارلمانی ویتنام و ایران را امضا کنیم و به این آگاهی رسیده‌ایم که ظرفیت همکاری بسیاری میان دو کشور وجود دارد که بایستی تقویت شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 366367
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار